1 kanji dziennie

Nauka znaków kanji po polsku

安 – Tani

129.


yasui tani
  1. Czytania on: アン
    Złożenia:
    安・あん・bezpieczny
  2. Czytania kun: やす(い)
    Złożenia:
    安い・やすい・tani; niski

Przykłady:
安いじてんしゃを買いました。やすいじてんしゃをかいました。Kupiłem tani rower.

2 responses to “安 – Tani

  1. マーティンジョン切り株 2013/04/12 o 14:04

    安 – Tani, to logiczne zwłaszcza, że można nauczyć się bardzo łatwo, znaków które są do siebie bardzo podobne. Od wczoraj nauczyłem się już 50 kanji, dziś idzie mi szybciej niż myślałem
    np: tani samochód – 安 車
    tak dziękuję – はい、ありがとうございます przy czym wymowa brzmi: OSU ,nie źle co…
    Potrafię się już podpisać z imienia i nazwiska マーティンジョン切り株
    Ciekaw tylko jestem, ile zajmie mi nauczenie się ponad 50 000 haseł, podobno wystarczy znać
    3 000 kianji, ażeby potrafić już dobrze czytać? Niektórzy, potrafią wykuć to ponoć w jeden miesiąc 🙂

    • Marek 2013/06/18 o 14:52

      Wystarczy ci yoyo kanji, czyli 2136 znaków, które oficjalnie obowiązują 😉 Oczywiście z różnymi czytaniami i złożeniami. Opanowanie tego nie jest proste 😉

Dodaj komentarz